Klatring
Klatring er for hele familien og kjennetegnes av å være en utfordrende og utviklende idrett uavhengig av nivået du er på. Det gir en fantastisk mestringsfølelse og man blir utfordret både fysisk og psykisk. Klubben har en klatrevegg med tilhørende buldrevegg i Skudehallen, samt nødvendig sikringsutstyr.
Klatring er et lav-terskel tilbud, og vi har gratis utlån av klatresko og seler i alle størrelser fra små barn til voksne. Vi har åpen klatring på onsdager, da er alle som vil prøve klatring hjertelig velkommen.Det gis opplæring til de som vil prøve av veggvakter. Kurs arrangeres ved behov og etter forespørsel. Om noen ønsker kurs kan en melde fra til [email protected] så blir det videreformidlet til Klatrelaget.
Klatreveggen i Skudehallen er nylig oppdatert med nye klatreløyper. Vi har også 6 stk autobelay og en Moonboard buldrevegg (denne kan brukes uten kurs/topptaukort). På vår/sommer har vi klatreløyper på Fredtun, og om været tillater har vi klatring der sammen med ungdomsklubben.

Regler for bruk av klatrevegg
- Alle må registrere seg før bruk av klatrevegger
- Klatrere må være medlem av Skudenes UIL og klatrelaget (pga. forsikringsregler). Priser for medlemskontingent finner du på klubbens hjemmeside. Åpen klatring koster 50 ,- pr. person pr. gang (gratis for medlemmer), betales via Vipps.
- Alle som sikrer skal minimum ha topptau kort eller kurs.
- Barn under 13 år må ha følge med voksen.
- All klatring skjer på eget ansvar.
Om du ikke har topptaukort eller er medlem - ta kontakt med klatrevakt. Vi har plass til 10 stk som ikke oppfyller kravene.

Treningstider
Type | Dag | Tid |
Medlems klatring | Onsdag | 17:00 - 18:00 og 20:00 - 22:00 |
Fredag | 18:00 - 22:00 | |
Søndag | 18:00 - 22:00 | |
Åpen klatring | Onsdag | 18:00 - 20:00 |


Styrets sammensetning og ansvar
Styret i klatreavdelingen skal bestå av minimum 2 personer, 1 leder, 1 nestleder og 1 styremedlem. I tillegg skal følgende verv utpekes av avdelingsstyret, vervene trenger ikke å tilfalle medlemmer av styret, men styret skal påse at alle verv har en ansvarlig:
Rolle | Navn | På valg | Telefonnummer |
Leder | Ole Morten Oaland | 2026 | 911 80 570 |
Nestleder | Magnus Jonas Fjell | 2026 | |
Utstyrsansvarlig (verv) | TBA | IA | |
Arrangementsansvarlig (verv) | TBA | IA |
Styret i fotballavdelingen har ansvar for:
- Organisering, utvikling og aktiviteten i avdelingen.
- Å implementere og sikre etterlevelse av klubbens verdier, retningslinjer og regler i avdelingen, og bidra til at klubben oppnår sine kortsiktige og langsiktige målsetninger.
- Bidra i utarbeidelse og gjennomføring av rekrutteringsplanen i samråd med Rekrutteringsansvarlig.
- Identifisere og trene opp aktivitetsledere (sikrere).
- Opplæring av utøvere etter forespørsel og behov.
- Sikre at alle aktuelle i avdelingen har nødvendige kvalifikasjoner og politiattest.
- Ivareta og holde oversikt over avdelingens utstyr, samt behandle og eventuelt gjøre innkjøp av utstyr som blir fremmet fra lagene.
- Behandle saker som meldes inn fra avdelingen, og eventuelt fremlegge aktuelle saker for Hovedstyret ved behov.
Mer informasjon om ansvaret til de ulike rollene i styret finner du i klubbhåndboken.